Er even tussenuit (tweede week)


Eindigde onze eerste week met erg stormachtig weer de dag erna is de storm geheel verdwenen. We besluiten daarom om binnendoor naar Kemer te wandelen om daar de plaatselijke markt te gaan bezoeken. Zulke markten vinden we altijd leuk want er zijn nauwelijks touristen. We zijn wel benieuwd hoe manlief er de wandeltocht van zal afbrengen want hij is niet echt een wandelaar en het wordt klim en daalwerk.


Zou het niet lukken dan houden we gewoon een auto aan want de bevolking is heel aardig en zullen ons vast wel mee willen nemen.

Manlief plukt een sinaasappel voor onderweg


We komen op een gegeven moment op het hoogste punt van onze wandeling en zien Kemer in de verte liggen.


Het is goed te zien dat het gisteren erg veel geregend heeft want op de weg liggen stukken rots en grond. Ook stroomt er een klein soort watervalletje.



Als we in Kemer komen zien we een appartementencomplex waarbij de coniferen heel grappig geknipt zijn.



We zijn dan nu wel in Kemer maar nog lang niet in het centrum en op de markt. Het duurt dan nog wel even voor we daar zijn.
Ik sta er altijd versteld van hoe vers en kleurig de groenten en de vis op zulke markten eruit zien.










Tenslotte gaan we met een Dolmus weer terug naar het hotel. Voor manlief was het een hele prestatie dat hij vandaag zo'n stuk gewandeld heeft.


Deze week gaan we ook nog een paar keer met de Dolmus naar Kemer om koffie te drinken in een patisserie waar ze werkelijk bijzonder gebak etc. hebben. De koek die ik koos (walnoten met honing) was heerlijk maar nauwelijks te eten omdat deze erg kleverig en hard was. Ik moest er met mijn handen stukjes vanaf breken.


Ook in ons hotel is de patisserie elke dag open van 12 tot 17 uur en hier is ook allerlei lekkers te krijgen wat we dan ook af en toe doen.


Man lief schenkt een Turkse thee voor me in

Het nadeel van al dat lekkers is dat we wel dagelijks naar de fitness zaal moeten want anders komen we helemaal vele kilo's aan. Hoewel ik wel wat angst gekregen heb van de loopband want net als vorige week ben ik er deze week ook al op gevallen, gelukkig is het beide keren zonder letsel afgelopen. In ons hotelcomplex verblijven ook voetbalclubs en deze zetten de band soms op pauze en dan is de snelheid natuurlijk veel te hoog voor mij. Ik kijk nu wel 20 keer of de band goed staat voordat ik mij erop begeef.

Ook in een ander naburig dorpje bezoeken we de markt en ook hier wandelen we er weer heen hoewel we overeen brug moeten waar de auto's langs je heen razen.



Dit is maar een heel klein marktje maar de kooplui zijn bijzonder aardig. Hier is van alles te koop wat xe plaatselijke bevolking nodig heeft. Er staan zelfs kacheltjes en allerlei ijzerwaar.



 De poezen zijn niet bij het visafval weg te slaan

Soms wordt je dekbed in een zwaan gevouwen maar dat houdt in dat je s'avonds je bed eerst nog wel moet opmaken voordat je naar bed kunt gaan. Het is niet altijd het dekbed dat ze in een figuur vouwen het zijn soms ook ce badlakens.


Deze week is het weer minder mooi dan vorige week en ook is er niet veel zon. Ondanks dit vermaken we ons nog uitstekend. Regelmatig maken we een wandeling in de omgeving. Ook vind ik het top dat ik niet hoef te verzinnen wat zullen eten.

15 opmerkingen:

  1. Sinaasappels zo maar voor 't grijpen, Noortje ?! Leuk ! Apart geknipte struiken ! Groenten, vis, kaas -> ziet er supervers uit. En de hapjes..., lekker natuurlijk. Gelukkig geen letsels om naar huis te komen ! En een (Brugse !) zwaan om onder te slapen ! Tof !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die sinaasappels smaken hier helemaal geweldig, ook in het hotel. Ik heb manlief al gevraagd of hij bij ons thuis de struiken ook niet zo kan knippen maar ik denk niet dat dat zal gebeuren.

      Verwijderen
  2. Dat ziet er allemaal goed uit. Ik kan me voorstellen dat je op de pondjes (kilo's?) moet letten, met al dat lekkers om je heen. Jammer dat het weer wat minder is dan vorige week, maar altijd nog stukken beter dan hier in Nederland, dus dat voordeel hebben jullie. Nog veel plezier de rest van de vakantie en probeer niet van de loopband te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja als je hier niet oplet ben je hier zo kilo's zwaarder en ik ben al veel te zwaar. Ik kijk nu eerst heel goed voordat ik op de loopband stapt of het ding niet op pauze staat en niet het vorige programme weer hervat.

      Verwijderen
  3. Die vis er uit om door een (rood) ringetje te halen! :-) Dat zijn dan ook de dingen die je daar moet eten hè, lekkere vis en groentjes.. verser dan vers!
    Het was dan wel niet zo'n heel avontuurlijke wandeling, maar wel overzichtelijk en voor je man ook redelijk goed te doen zo te zien.. en dat maakt het dan net leuk hè. Beter dan die ellendetocht van vorig jaar die véél te zwaar bleek.
    Oppassen met die loopband inderdaad.. wel een beetje erg nonchalant dat die vorige gebruikers het ding niet netjes afzetten zoals het hoort.
    Ik vind het Turkse gebak en de koekjes over het algemeen véél te zoet.. maar als dessertje ben ik wél fan van baklava wat je zowel in de Griekse als in de Turkse keuken terug vindt hè.
    Enfin.. weer een mooie week geweest, jammer van het ietwat mindere weer, maar het zal toch niet zo koud zijn en nat zijn als het hier in het noorden al geweest is de afgelopen dagen..! ;-)
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wij moeten hier ook nog regelmatig aan die ellendetocht van vorig jaar denken. Bij het bordje waar staat dat het naar Kemer 5 km is staat ook nu nog niet dat het een zware tocht is.
      Ik kijk nu wel of de loopband niet op pauze staat voordat ik erop stap en deze het vorige ingevoerde programma hervat.
      Gelukkig is het gebak in het hotel niet zo erg zoet en baklava neem ik haast niet hoewel het wel erg lekker is.
      De temperatuur in Nederland schijnt hoger te zijn dan hier maar toch hebben we het heerlijk.

      Verwijderen
    2. De temperaturen gaan de komende weken goed omhoog daar bij jullie hoor, als ik de weersvoorspellingen zo zie. Mét een lekker zonnetje erbij.. die dikke jassen kunnen op de hotelkamer gaan blijven en je gaat bruin terugkomen straks! :-)
      Hier is het regen, regen en ook nog een beetje regen! :-)))

      Verwijderen
    3. De dikke winterjassen hebben we alleen nodig gehad toen we het Taurusgebergte in gingen. Het is gek maar hier lig je al bij het zwembad in de zon als het 15 graden is en dan is het nog lekker ook. Eergisteren zwommen er zelfs al twee mensen in zee hoewel ik daar niet aan moet denken.

      Verwijderen
  4. Leuk verslag en heel leuke foto's. Veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien aan de foto's en na het lezen van het verslag......is het prima vertoeven daar.

    ��Hermus


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuke foto's....de struiken, beddegoed, poes aan het vissen....geweldig! Geniet er nog maar lekker van, hier is alles guur en stormachtig! Vele groetjes vanuit herfstig Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook al is het weer niet iedere dag zonnig we genieten wel heel erg.

      Verwijderen
  7. Mooi verslag van een mooi verblijf in Turkije.
    Voor groenten, fruit, en zeker vis als je aan de zee verblijft, ben je aan het goede adres daar.
    Ik krijg door het zien van die dessertjes ook zin in koffie èn gebak. Daar ga ik nu eens voor zorgen ... :-)

    Liefs,
    L. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vind dat er op zulke markten als er veel verser en kleuriger uitziet dan bij ons.
      Ik ga maar te niet vaak naar de patisserie anders passen mijn kleren vast niet meer als ik naar huis ga.

      Verwijderen