Er even tussenuit (eerste week)

Omdat het ons vorig jaar goed is bevallen om in de winter een aantal weken naar Turkije te gaan hebben we  dit jaar hiervoor ook geboekt. Deze keer hebben we wel in Duitsland geboekt omdat het hier goedkoper is dan in Nederland en je ook meer mogelijkheden hebt.
Op 12 januari vertrekken we van de luchthaven in Bremen (deze luchthaven ligt voor ons nog gunstiger dan Schiphol) Gerda mijn schoonzusje brengt ons naar het vliegveld. We hebben een vroege vluchtwant om 6 uur vertrekken we al. De reis verloopt voorspoedig en al snel hebben we onze bagage.

Wij worden met een busje naar ons hotel gebracht waar we na een uurtje aankomen. Wanneer we ons op de kamer geinstaleerd hebben gaan we op verkenning in het hotel uit. Het is een groot resort waar we vorig jaar ook waren. Maar wanneer je een paar weken in de winter in Turkije wil zijn vinden wij een groot resort wel prettig want er wordt van alles georganiseerd.
Vorig jaar had ik (als kattenliefhebster) erg te doen met de vele zwerfkatten die er in en rond het hotel liepen maar nu hebben ze er een special castratie en sterilisatie programma en krijgen ze gewone kattenbrokken.  Wanneer een kat "geholpen" is, is dit te zien omdat er een stukje van het oor af is.

Ze hebben zelfs een soort troon in de lobby
De eerste dagen brengen we door met wandelen in de omgeving, het doen van bestelde boodschapjes voor het thuisfront, met fitness in de sportschool en zelfs met darten wat we nog nooit gedaan hebben. Manlief is zelfs op een dag nog de beste.

Er is iedere dag een keur aan allerlei lekkere gerechten, salades en vooral niet te vergeten de vele toetjes.

Wil ik niet teveel aankomen dan zal ik toch wat extra beweging moeyen nemen

Al wandelend kom je soms grappige dingen tegen die je niet in Nederland ziet.

Een grappige glasbak
Wel vier geldautomaten op een rij.
Iedere avond wordt er ook iets georganiseerd maar wij zijn nog maar een keer naar een magic show geweest (mocht zelfs even meedoen)
Het weer is hier tot vandaag steeds lekker en meestal zonnig geweest. We hebben zelfs al een paar uur in de zon in de hoteltuin gelegen. Vandaag is het echter stormachtig weer en de golven beuken op het strand en de palmbomen hebben ook veel van de wind te lijden.

Onze eerste week zit er bijna op en we hebben ons nog geen minuut verveeld.

1. Dat wat anders dan wandeltochten, Noortje. Wahw..., supervakantie ! Genieten !
    Lie(f)s.

1. Ik wandel hier ook wel in de omgeving met manlief maar dat is anders dan georganiseerd wandeltochten.

Verwijderen
  2. Thuisfront is super blij dat de bestelde boodschappen al gekocht zijn :)
    Hopelijk knapt het weer snel op.
    Fijne vakantie.

Hermus

1. Ja als je beloofd om naar iets te kijken dan moet je dit ook doen. De storm is gelukkig over maar het is nog niet echt heel zonnig weer.

Verwijderen
  3. Hey overwinteraars! :-) Fijn dat het allemaal weer zo bevalt! Het ziet er op dat buffet ook wel heel erg lekker uit allemaal.. laat die loopband maar draaien hoor hahahaha! Wat leuk dat ze zo'n goed programma opgesteld hebben voor die zwerfkatten! Véél beter dan dat de toeristen die maar gaan lopen voeren met buffethapjes inderdaad hè! Ik denk dat je wel een kleinigheidje in die donatiebus zal stoppen eerdat je straks weer op huis aangaat hehe.
    De foto van die palmen is veelzeggend! maar goed dat je niet élke dag zulk weer hebt!
    Geniet nog met hopen hè!
    Groetjesss!

1. Die loopband heb ik hier inderdaad wel nodig. Ondanks dat we ook dagelijks in de omgeving wandelen. Hoewel ik na gisteren wel wat angst voor de loopband gekregen heb want ik ben er al twee keer op
      gevallen (stond door en of andere oorzaak veel te snel)
      Ik heb al wat in donatiebus gedaan en zal dat zeker nog een paar keer doen. Vorig jaar kocht ik immers zakken kattenbrokken en voerden ze daarmee in de hoteltuin.
      De storm is over maar het is nog niet echt zonnig weer.

Verwijderen
  4. Je zei het al,in je reactie bij mijn oogjes dat je de golven hoorde van in bed en ik dacht gelukzak want ik heb iets met de zee woon er alleen veel te ver van weg
    Dus je bent in Turkije geniet er nog maar van .. Hoe warm is het daar nu

1. Deze week is het niet echt warm en er is ook niet veel zon. Maar als de zon schijnt en je uit de wind zit is het best lekker.

Verwijderen
    2. Deze week is het niet echt warm en er is ook niet veel zon. Maar als de zon schijnt en je uit de wind zit is het best lekker.