Schutrupswandeldag 10-02-2013

Wanneer ik wakker word zie ik dat er buiten een sneeuwtapijt ligt. Even denk ik misschien bellen mijn wandelmaatjes wel af maar nee we zijn echte diehards en deze laten zich niet afschrikken door wat sneeuw. We vertrekken naar Exloo om hier de wandeltocht te lopen die Schutrups schoenen voor de 15 de keer organiseert.

Wanneer we in de tent aankomen die achter de winkel staat en we ons inschrijven voor de 25 km valt het me op dat er veel minder wandelaars zijn dan de voorgaande jaren dat ik meeliep. Misschien dat dit door het weer komt of een groot aantal wandelaars vertrekt misschien later dan anders.
Na een kop koffie beginnen we aan onze tocht die ons door de bossen om Exloo voert. Er ligt aardig wat sneeuw op de paden en ik loop zoals gewoonlijk weer erg krampachtig omdat ik bang ben om te vallen. Janny adviseert me om mijn spikes onder mijn schoenen te doen want die hielpen me bij de wandelmarathon in Egmond ook heel goed. Heleen en Janny helpen me om ze onder mijn schoenen te doen en inderdaad ik durf weer ontspannen te lopen. Van tevoren had ik gedacht dat de route wel weer hetzelfde zou zijn dan voorgaande jaren maar dit is deze keer niet het geval. Natuurlijk is de rust wel op hetzelfde open plek in het bos.
Deze keer zijn er genoeg stoelen om te zitten wanneer wij er aankomen (dit was de voorgaande jaren wel anders) Nadat we ons broodje hebben gegeten gaan we weer snel verder want te lang zitten maakt koud. We genieten van het bos in zijn winterse tooi. Om ongeveer half drie zijn we weer terug en laten we ons de erwtensoep die bij de inschrijvingsprijs is inbegrepen goed smaken.

Dat smaakt wel
Volgens de GPS hebben we 23.6 km gelopen. Ik was blij dat mijn wandelmaatjes Heleen en Janny bij me waren om mijn spikes onder mijn schoenen te doen (en natuurlijk ook voor de gezelligheid) Het was lekker wandelweer.

Heleen helpt me om mijn spikes
onder te doen

Heleen en Janny
Hier waag ik me nog maar niet aan

Hier kan een broodje worden gebakken
Deze pony heeft geen kou 

Gelukkig is de route gepijld 

3 opmerkingen:

  1. Weer een mooi verhaal en foto,s. Was idd erg rustig onderweg....misschieb was het drukker op de korte afstanden.....TOT ZARERDAG?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha..die laatste foto is geinig, vooral door je onderschrift! :-)
    Ja..het heeft iets speciaals..wandelen in de sneeuw..ik ben alleen niet zo'n fan van ríjden met sneeuw..en dat moet meestal om bij de startlokatie te kunnen komen hè! ;-)
    Er zijn altijd mensen die zich af laten schrikken door dat soort weersomstandigheden..mooi dat jullie dat niet deden en ons hier een beetje mee laten genieten van je tocht! Ik loop met sneeuw meestal met m'n wandelstokje voor extra stabiliteit..anders werd het voor mij ook krampachtig lopen hoor!

    Btw. die treinreis bevatte wel een paar behoorlijk krappe overstappen..als het zoals voor mij afgelopen zaterdag op hetzelfde perron is ( even oversteken), is dat makkelijk te halen..anders krijg je een probleem hè hehe.
    Groetjesss!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai!

    Ja ik ga weer de 4daagse in Nijmegen doen hoor. Mijn slaapplek is ook alweer geregeld dus we kunnen er weer tegenaan! Afgelopen zaterdag weer een flinke blaar gelopen, hoe dat nou toch kan? Mijn tenen deden ook zeer en ik heb niet eens nieuwe schoenen!
    Ga jij ook weer??

    BeantwoordenVerwijderen